Ainevaldkonnas
Kunstiained
pööratakse tähelepanu loovuse ja eneseväljendusoskuse
arendamisele, teadmiste ja oskuste omandamisele erinevate
väljendusvahendite ja kultuuride kohta kunstidega tegelemise kaudu;
traditsiooniliste ning nüüdisaegsete kunstide, nende sisu, vormi ja
tähenduse mõistmisele ning kriitikameele kujundamisele loomise,
esitamise, teoste interpreteerimise ja analüüsimise kaudu. Kunsti ainekavas on olulisel kohal mõtlemise
paindlikkus ning avatus kultuurilistele ja individuaalsetele
erinevustele. Tähtsustatud on praktilist tegevust, loovat
lähenemist probleemidele, erinevate lahenduste paljusust ning
emotsionaalselt tasakaalustavat mõju.
Tänapäeval ei ole kunst koolis puhtalt paberile joonistamise tund.
„Kooli väheste kunstitundide eesmärk peaks olema suunata õpilasi kunsti vaatama ja analüüsima ning õpetada neid märkama kunsti ja eri eluvaldkondade vahelist seostevõrgustikku. Arvan, et just selle nähtamatu võrgustiku nähtavaks muutmine ongi kunstihariduse põhiülesanne. Ühe kunstitunniga nädalas ei õpeta me kedagi perfektselt joonistama, maalima või voolima, küll aga saame tekitada huvi. Kunstihariduse roll on isu äratamine, kunsti mõistmise toetamine ja võrgustikust kõikvõimalike seoste väljatoomine, et noored inimesed kasvaksid aktuaalsesse kunstivälja loomulikult sisse.” (Anneli Köster, kunstiõpetuse ainekavade töörühma juht)
KÕIGE OLULISEM KUNSTIHARIDUSES:
ISIKSUSLIK ARENG
KUNSTI MÕISTMINE
KUNSTI LOOMINE
Kunstitunnis kasutame aktiivõppe meetodeid.
Aktiivõppe märksõnad
◆ uudishimu
◆ avastamine
◆ vabadus ja aktiivsus
◆ originaalsus ja loovus
◆ iseseisev ja kriitiline mõtlemine
◆ suhtlemine ja koostöö
◆ elulised ülesanded
◆ kontekstitundlikkus
◆ enda ja teiste töö hindamine
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar